fbpx

Nastavení správných cen pro produkty na Vašem e-shopu, může být věcí nad kterou váháte. Pokud nastavíte ceny příliš nízké, tak sice budete mít nějaké prodeje ale žádný zisk. (Všichni ale rádi jíme a musíme platit účty.) Pokud však ceny nastavíte příliš vysoké, nepůjdou vám tak dobře prodeje. Při založení e-shopu a nastavování cen musíme brát v potaz několik faktorů: výrobní a obchodní náklady, cíle pro zisk a ceny konkurentů. Lze při stanovování cen použít jen matematiku?

Do cenotvorby je nutné také zahrnout poznatky z psychologie a vnímat, jak cena ovlivňuje chování zákazníků.

Maloobchodní cena – výběr správné cenové strategie pro produkty na e-shopu.

Mnozí maloobchodníci porovnávají svá cenová rozhodnutí s metodou ve které v podstatě zdvojnásobí náklady na produkt pro stanovení zdravé ziskové marže. V mnoha případech však budete chtít prodávat své produkty za vyšší nebo nižší cenu v závislosti na konkrétní situaci.

Zde je jednoduchý vzorec, který vám pomůže vypočítat maloobchodní cenu:

Maloobchodní cena = [(náklady na položku) ÷ (100 – obchodní přirážka)] x 100

Například chcete cenu produktu, který vás stojí $ 15 za 45% obchodní přirážka  na místo obvyklých 50%. Zde je návod, jak byste vypočítali maloobchodní cenu:

Maloobchodní cena = [(15) ÷ (100 – 45)] x 100

Maloobchodní cena = [(15 ÷ 55)] x 100 = 27 USD

I když se jedná o relativně jednoduchý vzorec, tato cenová strategie nefunguje pro každý produkt v každém oboru.

Základní cena 

Toto je cenová strategie, kterou můžete  použít jako jednoduché pravidlo. V zásadě je to tehdy, když znásobíte velkoobchodní náklady, které jste zaplatili za výrobek, aby jste určili prodejní. Nyní existuje celá řada scénářů, v nichž může být cenová kalkulace příliš nízká, příliš vysoká, nebo ideální pro vaše podnikání.

Cena vnadidlo

Vstoupíme do obchodu protože nás láká jeden produkt za velice výhodnou cenu, a potom máme najednou v košíku několik produktů dalších. Takže produkt na který nalákáte pro vás ziskový nebude, ale máte možnost zákazníkovi nabídnout ještě další doplňké věci.

Psychologie ceny – použijte lichá čísla

Studie ukázaly, že když zákazníci nakupují prožívají ztrátu nebo bolest a proto můžeme zmírnit tyto pocity a zvýšit pravděpodobnost, že zákazníci nakoupí. Obchodníci používají taktiku kdy ceny končí číslem jako 5, 7, nebo 9. Všem nám známé používání cen jako $ 8,99 místo $ 9.

Srovnání cen konkurentů

Klasickým přístupem je se podívat na ceny u e-shopů, které prodávají podobné nebo stejné produkty. Můžeme v tomto případě nabídnout cenu nižší. Nebo se na to můžete podívat z druhé strany a jít cestou opačnou. Najít si naopak produkty luxusní a exkluzivní.

Vzhůru ke stanovení cenové strategie

Problematika cenotvorby není nikdy snadná a neexistuje na ni univerzální návod. Každá cenová strategie bude fungovat pro každý e-shop a produkty jinak. Každý kdo bude nový e-shop začínat bude stát před touto otázkou a bude přemýšlet nad tím, co bude pro zákazníky to nejlepší a jaká cenotvorba bude nejziskovější.

Categories: Jak začít?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *