fbpx

Proč je WooCommerce a Elementor vhodným řešením pro dropshipping?

Než se ponoříme do nastavení vašeho dropshippingového podnikání, podívejme se na to, proč je WooCommerce tou nejlepší volbou pro dropshippingové obchody. 

1. Rozšířenost

Bezesporu je WooCommerce nejoblíbenějším pluginem elektronických obchodů běžících na  WordPressu (a WordPress mimochodem pohání více než třetinu všech webových stránek). Dobrá zpráva je, že je zdarma a open-source jako WordPress. Což je pěkná úspora

2. Mnoho designů webu

Díky různým šablonám navrženým přímo na WooCommerce si můžete přizpůsobit vzhled a funkčnost svého obchodu a dosáhnout toho, aby vypadal přesně tak, jak chcete. Můžete si dokonce přizpůsobit vzhled vašich podstránek s produkty.

3. Dostupnost pluginů 

Existuje tisíce pomocných pluginů a doplňků naprogramovaných pro WooCommerce. Ty umožňují přid dávat a nastavovat více funkcí. Tyto doplňky také umožňují integrovat váš obchod s mnoha poskytovateli dropshippingu a dalšími platformami.

4. Bez transakčních poplatků – narozdíl od Shopify

Dalším důvodem, proč je dropshipping s WooCommerce skvělou volbou, je to, že nemusíte platit transakční poplatky, na rozdíl od Shopify, která účtuje 2% transakční poplatek za nákupy online platbou. 

7 kroků jak začít s dropshippingem WooCommerce

Pojďme se podívat, jaké kroky Vás čekají při tvorbě dropshippingového obchodu s WooCommerce. 

Krok 1: Vytvořte si svůj Dropshippingový obchod na WordPressu s WooCommerce

Nejprve si musíte vytvořit svůj obchod WooCommerce. K tomu si budete muset koupit doménu a vybrat její název. Zde najdete informace a naše zkušenosti a recenzi s Wedosem. Nezapomeňte že, název domény umožňuje vašim zákazníkům najít váš online obchod. Máme pro Vás slevové kódy na nákup domény a hostingu u Wedosu.  

Po zakoupení domény, ještě zakoupíte webhosting a nainstalujete wordpress.

Krok 2: Vyberte dodavatele dropshippingu WooCommerce

Mezi několik oblíbených dodavatelů patří AliExpress, SaleHoo, Doba, DHgate, Wholesale2b a Worldwide Brands. Tyto tržiště můžete procházet a zjistit, zda obsahují produkty, které chcete prodávat. O tom, jak vybrat správné produkty pro založení dropshippingového e-shopu. 

Pak si jen ověřte, že je dodavatel je spolehlivý a dodá vaše produkty včas. 

Je třeba mít na paměti několik věcí: 

  • Zkontrolujte hodnocení dodavatelů, abyste viděli, jak jsou jejich zákazníci spokojeni.
  • Prozkoumejte jejich dodací lhůty a zásady a vyhněte se dodavatelům, kteří vám chtějí účtovat průběžný měsíční poplatek.
  • Přečtěte si hodnocení a recenze produktů, abyste zjistili kvalitu jejich produktů.
  • Požádejte o bezplatné vzorky, abyste mohli sami vyzkoušet kvalitu produktu.
  • Ujistěte se, že dodavatel odpovídá na dotazy a zprávy včas

Krok 3: Spočítejte si náklady na logistiku

WooCommerce Dropshipping, vám umožňují vidět náklady na dopravu pro každý produkt zvlášť a mít hned přehled o době přepravy. 

Poté můžete svým zákazníkům účtovat stejný poplatek za dopravu, nebo se můžete rozhodnout pro paušální dopravu, která pokryje vaše náklady bez ohledu na to, kam je produkt odeslán.

Krok 4: Nastavte svoji cenovou politiku

Pokud jde o ceny vašich produktů, existuje několik různých cenových možností. Více o tom, jak stanovit správně cenu produktů na e-shopu – je tento článek. 

  1. Fixní přirážka k ceně – tato strategie je pravděpodobně nejjednodušší. Zahrnuje přidání dolaru nebo procentuální částky k ceně produktů. Řekněme, že průměrná cena za produkt, který chcete prodat, je 300,- Kč. Můžete si na něj účtovat 10% přirážku a prodávat jej za 330,- Kč. Nebo se můžete rozhodnout přidat pevnou dolarovou částku 150,- Kč ke každému produktu, který prodáváte.
  2. Stupňovaná přirážka k ceně – pokud prodáváte mnoho různých produktů s různou cenou, má tato strategie velký smysl. V podstatě nastavujete různé sazby přirážek na základě cenových úrovní. Například přidáte 20% přirážku pro produkty levnější než 250,- Kč a 5% přirážku pro produkty nad 600,- Kč. 
  3. Maloobchodní cena doporučená výrobcem (MSRP) – tato strategie nakonec spoléhá na účtování částky doporučené výrobcem. Pomáhá vám vyhnout se potížím s nastavováním nákladů a zajišťuje, že účtujete spravedlivou cenu, která nevede k podbízení ostatních prodejců, a přitom stále vytváří zisk.

Krok 5: Spočítejte si svou ziskovost

Poslední věc, kterou byste měli vědět, jak vypočítat, je ziskovost vašeho obchodu. Nejjednodušší způsob, jak to zjistit, je vypočítat rozdíl mezi cenou, kterou jste za produkt zaplatili, a cenou, za kterou produkt prodáváte, plus další náklady, jako jsou poplatky za dopravu a vrácení. 

Vzorec vypadá takto: 

Zisk = prodejní cena produktu – (nákupní cena produktu + náklady na dopravu + vrácení)

Krok 6: Přidáte produkty a dodavatele WooCommerce Dropshippingu

Když budete mít nainstalovaný wordpress pomocí pluginu WooCommerce si můžete hledat dodavatele a přidávat produkty. 

  • Přidávání produktů ručně – vhodné, pokud plánujete prodávat pouze několik produktů. Poskytuje vám větší kontrolu nad tím, jak produkty vypadají a zobrazují se na vašem webu.
  • Přidávání produktů pomocí pluginu — doporučeno, pokud chcete přidat mnoho produktů najednou. Tato metoda je rychlejší, ale nebudete mít moc pod kontrolou způsob zobrazení produktů.

Chcete-li produkty přidat ručně, přihlaste se na svůj řídicí panel WordPress a poté přejděte na Produkty > Přidat nový

Zde můžete zadat název a popis produktu, nastavit cenu, nahrát obrázky a nakonfigurovat další možnosti produktu, jako je nastavení dopravy přes dropshipping WooCommerce. 

Pokud plánujete více produktů, můžete použít plugin pro dropshipping pro WooCommerce a připojit se k různým dodavatelům dropshippingu, jako je oblíbený AliExpress.

Krok 6: Vyberete šablonu e-shopu a nainstalujete Elementor

Pro tvorbu e-shopu rozhodně doporučujeme elementor. Protože má snad tu nejsnadnější administraci jaká existuje a navíc umí spoustu věcí. Díky Elementoru budete mít skvěle odladěný e-shop. Více o elementoru.