fbpx

Mnoho začínajících podnikatelů na internetu sní o tom, že vybudují mega brandy jako Amazon, Alza, Mall. Nicméně založit úzce vyspecifikovaný e-shop je často mnohem efektivnější cesta,  kterou se můžete vydat.

Zaměřte se na určitou oblast, rozšiřovat e-shop můžete později

Jeff Bezos, zakladatel Amazonu také nejprve založil e-shop pro prodej knih. Potom se dále rozšířil do dalších kategorí jako byla CD. Během jednoho léta se rozhodl prodávat hry a hračky, nicméně z dočasného prodeje se po testování rozšířil i do dalších oblastí. Dnes je největším lídrem na trhu e-shopů a můžete tam nakoupit takřka všechno.

Je takovým pravidlem, že pokud uspějete v jedné oblasti začnete pravděpodobně expandovat do dalších oblastí. Budete zvyšovat cross sell a průměrnou hodnotu objednávky. Tento model způsobuje takzvané tunelové vidění, kdy se uživatel zaměří na jednu věc a nenechá se rozptýlit dalšími produkty. Mnoho e-shopů již selahlo právě z toho důvodu, že neměly jasnou myšlenku a neměli jasně dané zaměření. Při vytváření vašeho prvního projektu si raději vyberte univerzální název, tak abyste nebyly omezení do budoucna jednou niche.

Nižší konkurence

Sam Walton zakladatel společnosti Walmart jednou prohlásil:“pokud to dělají všichni, tak je zde dobrá šance, že budete úspěšní, právě když to zkusíte opačným směrem“. Specifické niche mají obvykle méne konkurence než ty obecné. Sam Walton vytvořil Walmart, protože viděl potřebu zlevněné maloobchodní prodejny pro venkovské oblasti. Šel proti tomu, co v té době dělali ostatní. Definice niche může být zavádějící v tom, že si ji spousta lidí interpretuje jako produktovou kategorii, která je úzce zaměřená. Nícméně Walmart našel svoji niche právě v tom, že začal nabízet lepší cenu produktů na venkovských oblastech. Představte si že si založíte obchod s fitness produkty, tak snažit se být konkurenční ve všech oblastech je moc velké sousto vzhledem ke konkurenci. Ale když si vyberete specificky zaměřenou oblast, můžete v ní být číslo jedna.

Pravděpodobnost úspěchu se zvyšuje

Je mnohem jednoduší spustit obchod s pár úzce zaměřenými produkty, než spustit e-shop s tisícovkou produktů. Se zaměřením se na niche máte možnost lépe pochopit cílovou skupinu, jaké produkty chce a díky tomu můžete jasně svoje publikum definovat. Lidé, kteří začínají s dropshippingem mají tendenci do obchodu ze začátku naimportovat velké množství produktů od výrobků pro psi až po make-up. Myslete na to, že rozšířit se můžete kdykoliv v budoucnu.

Budování reputace

Být známý pro konkrétní niche může značně prospívat vašemu byznysu. Například pokud někdo požádá kamaráda na doporučení, kde si koupit určitý produkt, může ho doporučit právě na vás, protože budete působit jako expert v oboru.  Pokud si vás zákazník dokáže spojit s konkrétním produktem, je pravděpodobnější že se k vám vrátí.

Jednoduší marketing

Díky tomu, že jste schopni definovat svoji niche, je marketing pro vaši značku jednodušší, když máte jedinečnou prodejní nabídku je jednoduší promlouvat k směrem k vašim zákazníkům, tím že poznáte jakou jim přinášíte hodnotu máte ihned možnost pro komunikaci. Když objevíte vaši nich můžete vytvářet obsahovou strategii strategii pro sociální média.

Lépe přilákáte publikum

Snáze přilákáte publikum na jednu konkrétní niche než když míříte obecně a snažíte se zalíbit všem. Můžete velice dobře cílit v reklamě, protože snadno pochopíte, kdo je vaše persona. Vydefinujete si, na jakou věkovou skupinu, pohlaví a zájmy chcete cílit. Když si shrnete, co nabízíte cílové skupině budete to moci shrnout do jedné věty. Publikum přilákate také tím, že budete vědět jaký obsah je pro ně specifický a o jaký mají zájem. Můžete jim přinášet hodnotu právě tím, že se zabýváte konkrétní problematikou a udržet si tak jejich pozornost. Reklamu i samotné stránky přizpůsobte cílové skupině. Značky si většinou naprofilují  personu . například Andrea 35, let, maminka, má ráda tenis a vaření.  Kombinace vašich niche produktů s jedinečným obsahem může zvýšit pravděpodobnost návratu zákazníka. Zákaznicí se budou vracet zpět do vašeho obchodu, protože se jim zalíbí váš styl.

Úzké zaměření nabízí flexibilitu

Jak už bylo jednou zmíněno, nejste omezení kategorií produktu. Můžete se zaměřit například na styl oděvu. Můžete se zaměřit na určitou demografickou skupinu – například plavky XXXL. Nebo jeden z amerických obchodů cílí na lidi co mají rádi černou barvu a můžete si u nich zakoupit jen zboží černé barvy.

Bude se vám lépe pracovat s optimalizací pro vyhledavače

Dostat se na přední příčky ve vyhledavačích je mnohem jednodušší než u obecných klíčových slov. Je pravděpodobnější, že se dostanete na přední příčku ve vyhledavači u slova barevné sukně na ples než sukně.

Categories: Online marketing

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *